TOP

recenzia_Christine Watkins: Varovanie

Kto už len má rád, ak ho niekto napomína, či dokonca varuje. Zrejme u nikoho sa nedostavia príjemné pocity. Priznám sa, že ani mňa nadpis knihy Varovanie spočiatku príliš nezmotivoval k čítaniu. Tušila som, že asi pôjde o zásah do svedomia, a to zanecháva silné následky.

U niekoho sa môžu vynoriť aj otázky, či takéto svedectvá môžu byť skutočné. Veď kto dnes bežne zažíva nejaké nadprirodzené zjavenia? A tak aj v úvode knihy zaznieva upozornenie, že budú čitatelia, ktorí obsah vezmú s rezervou a nedotkne sa ich života, alebo budú takí, ktorými to pohne a snáď sa aj obrátia. Ide totiž o mocné výpovede ľudí, ktorých Ježiš oslovil prostredníctvom osobných zjavení, kedy uvideli svoju dušu, hriechy tak, ako ich vidí Boh.
Mohli by sme povedať, že vo všetkých prípadoch je „scenár“ podobný. Osoby žili rôzne – či ako veľkí hriešnici, ktorí ledva prežívali v problémoch sveta, alebo kňazi, rehoľníci, ktorí sa snažili slúžiť Bohu. Lenže v nejakom momente došlo k varovaniu, čiže k silnému momentu, v ktorom sa všetko zmenilo. Preto dnes ohlasujú, čo zažili a snažia sa iných privádzať k naozajstnej viere. Nie povrchnej, nie vlažnej, ale k viere, kde cieľom je iba Ježiš.
Pri čítaní občas prichádza pocit strachu z nepoznaného. Opisy s nadprirodzenými bytosťami či zážitok, keď Ježiš posiela do pekla osobu s duchovným povolaním sú momenty, pri ktorých sa človek pozastaví. Ale cieľom toho určite nie je vyvolať strach ani obavu, že nemáme šancu dostať sa do neba. Práve naopak, všetkým svedkom ide o to, aby človek konal pokánie a zmenil svoj život. Lebo Ježiš je ten, ktorý odpúšťa a dáva nám nové šance. A veľakrát sa spomína aj Panna Mária, ktorá sa prihovára za ľudí a má preto veľmi dôležitú úlohu pri svojom synovi.
Myslím si, že mnohí čitatelia ostanú veľmi oslovení. Kniha pôsobí dôveryhodne, výpovede sú nám blízke možno aj preto, že ich prežili naši súčasníci, nejde o žiadne skúsenosti spred storočí, ktoré by nám mohli byť vzdialené. Nie. Všetko sa deje tu a teraz. Aj dnes sa Ježiš dáva poznať a vstupuje mnohým do životov. A tým, že o tom čítame, vstupuje aj do našich. Ak mu dovolíme.

UKÁŽKA

Je zázrak, že som ešte stále nažive. V mladosti som často vyhľadával vzrušenie. Keď bol život príliš fádny, testoval som jeho limity. S priateľmi sme si vymysleli vlastné verzie extrémnych športov. Začali sme chodením po lane ponad rieku a útesy. Bojovali sme medzi sebou so zbraňami typu BB a hrali sme sa s ohňostrojmi, ktoré jednému kamarátovi odtrhli ruku. Chodili sme stanovať, keď bolo 20 stupňov pod nulou, a jazdili sme rýchlosťou viac ako 160 kilometrov za hodinu. Štyria kamaráti zo strednej školy zahynuli vo vrakoch rýchlych áut, ale ani to ma nedokázalo spomaliť.
Výsledok: tri operácie na každom zápästí, päť operácií na ľavom kolene, jedna na pravom, dva zlomené členky, vykĺbené ľavé rameno, keď som skákal z idúcich nákladných vlakov, a zlomená kľúčna kosť, keď som predvádzal kúsky na „lietajúcom“ bicykli. Nie na dobre vybavenom horskom bicykli, ale na bicykli typu Schwinn s banánovým sedadlom. Moja mama povedala, že sa ma len snaží udržať pri živote.
(Watkins, 2021, s. 124)

CHRISTINE WATKINS

Je známa katolícka autorka a prednášateľka. Pred svojím obrátením bola protikresťanská ateistka. Na príhovor Panny Márie ju Ježiš uzdravil z rakoviny a tak začala žiť životom služby v Katolíckej cirkvi. Prednáša a vedie duchovné cvičenia. Pracuje ako poradkyňa, často vystupuje v televízii a má svoju šou na Rádiu Mária. Žije v Kalifornii s manželom a dvoma synmi.

Knihu si môžete zakúpiť v internetovom kníhkupectve Kumran.sk tu.