Recenzia_Dagmar Kráľová: Skús to s Bibliou

Mohli sme získať lepší titul v Roku Božieho slova?

Prehľadný titul z pera saleziánky je vhodnou príručkou pre široké spektrum veriacich. Aj vy ste už chceli začať čítať Božie slovo, ale nie a nie začať? Alebo vás čoskoro niečo odradilo, hoci ste začali? Viete, aká kniha je vôbec Biblia? A chceli by ste to vedieť? Táto kniha je skvelou pozvánkou, ako nastúpiť na túto dobrodružnú cestu a ako na nej aj vytrvať!

Toto dielo, ktoré sa vám môže stať vynikajúcim sprievodcom, je rozdelené do troch prehľadných častí. V prvej sa čitateľ zoznamuje bližšie so Svätým písmom, dozvedá sa, ako Biblia vznikala, o čom je, ako vyzerá dnes, a aj to, prečo by sme ju mali čítať. Autorka neraz veľmi zo srdca vysvetľuje, prečo je Písmo také dôležité, a skrze celú knihu sa snaží podeliť o svoju lásku k nemu. Prejavuje sa ako skúsená rozprávačka a vťahuje vás do textu. V prostrednej časti je priestor pre dôvernejšie stretnutie, pozvanie modliť sa nad Písmom, hlbšie čítanie Písma, lectio divina aj stretnutie v Emauzoch a so Zachejom. Posledná časť sa dotýka učeníctva aj evanjelizácie, ktorá je stále nová.

Saleziánka nás stranu po strane sprevádza a vovádza do tajomstva Písma. Prejavuje sa ako skúsená biblistka, pútavo hovorí o téme, ktorá je blízka jej srdcu (je to badateľné aj z čítaného textu). Text nie je náročný, je prístupný pre každého, no zároveň to nie je párstranová brožúra, ale rozsiahly, viac ako tristostranový manuál. Nemusíte sa však báť, neodradí vás výrazmi, ktorým nebudete rozumieť, ale vezme vás za ruku a bude vás sprevádzať na tejto ceste tak, aby ste z nej mali osoh a aby sa vaše srdce zapálilo pre toto Božie slovo. A čo je najdôležitejšie, bude vás stránku za stránkou nielen učiť, ako Písmo poznať, ale najmä to, ako ho žiť. Nepomôže nám, že ho budeme dokonale poznať, pokiaľ ho nebudeme žiť.

Možno budete musieť čítanie knihy často prerušiť, lebo sa jednoducho budete chcieť ísť modliť – modliť sa Slovom. Autorka vás k tomu zo srdca pobáda.

Čo tak teda v tomto mimoriadnom roku vziať do ruky viac Sväté písmo?

Ak neviete ako alebo chcete ísť hlbšie, táto kniha vám bude zaručene výborným sprievodcom!

Krok po kroku, ako to vyjadrujú aj kapitoly knihy: zoznámme sa bližšie, stretávajme sa dôvernejšie a zostávajme v ňom.

Tak to skús!

Recenzia_Dagmar Kráľová: Skús to s BibliouUkážka

predstavte si, že vám niekto v smrteľnom nebezpečenstve zachráni život a vzápätí zmizne. No vo svojej e-mailovej schránke nájdete rozsiahly súbor s odkazom:

„Už veľmi dávno som sa rozhodol napísať ti. Vieš, nesmierne mi záleží na tom, aby si bol šťastný tu na zemi a potom i po celú večnosť. V prílohe nájdeš môj list, v ktorom sú zašifrované údaje aj o mne. Pravda, je trochu dlhší, ale chcem ti toho toľko povedať…

Nemusíš ho čítať naraz, ale čítaj ho. Čítaj ho pomaly a skús v ňom vnímať moju starostlivosť o teba, moju lásku i pochopenie, náročnosť, ale aj milosrdenstvo. Teším sa na časté stretnutia s tebou.

A budem ti vždy nablízku, keď budeš potrebovať pomoc. No nateraz sa nebudeme môcť vídať, kým nepríde tvoj veľký deň. Viem, je to ťažké pochopiť, ale v ten deň pochopíš všetko. A budeš rád, nesmierne rád. Z našej odlúčenosti sa zrodí niečo nádherné, navždy.“

Asi by sme ten tajuplný súbor otvorili a začali čítať.

A o tom je Biblia.

(Kráľová, 2020, s. 17)

DAGMAR KRÁĽOVÁ, FMA

Saleziánka, ktorá študovala teológiu na RKCMBF UK v Bratislave, kde vyučovala, a na Katedre biblických vied získala doktorát z biblickej teológie. Dnes je poverená službou vo formácii v rámci rehoľnej rodiny a biblickým apoštolátom najmä mládeže. Spolupracovala v rámci niekoľkých častí edície Viera do vrecka a okrem najnovšej knihy Skús to s Bibliou jej vyšli aj Mária, naša ozajstná sestraMal nás rád.

0:00