recenzia_Joyce Meyer: Neotrasiteľná dôvera

Chceli by ste žiť bez strachu a smelo kráčať životom v dôvere, že Boh sa o vás stará v každom okamihu? Kniha Neotrasiteľná dôvera vám v tom môže pomôcť.

Známa spíkerka a autorka mnohých bestsellerov Joyce Meyer sa tentoraz zamerala na tému dôvery. Kto podľa vás riadi váš život? Ste to vy sami, alebo niekto iný? Túžite po väčšom pokoji a po živote, ktorý si budete vedieť viac vychutnávať? Aj toto sú otázky, ktoré čitateľa nútia zamyslieť sa nad tým, aký život žijeme a či skutočne vieme dôverovať Bohu v situáciách, ktoré denne prežívame.

Autorka vo svojej knihe rozoberá nielen to, čo znamená dôverovať Bohu či ľuďom, ale pozerá sa na dôveru v oveľa širšom kontexte. Píše napríklad o tom, ako spoznáme, či v niečom skutočne dôverujeme druhému, alebo sa tak iba tvárime a pritom danú vec držíme pevne vo svojich rukách; dotýka sa tiež toho, že dôverovať neznamená pasívne ničnerobenie; hovorí aj o problematike utrpenia, ktoré zdanlivo s dôverou nesúvisí, no opak je pravdou; a dáva rady aj do situácií, keď musíme na Božie konanie čakať a keď Boh mlčí.

Tak ako všetky autorkine knihy, aj táto je pretkaná osobnými svedectvami a príkladmi, vďaka čomu sa ľahko číta, no zároveň nejde o knihu, ktorú len tak prečítate a idete si životom ďalej bez akejkoľvek zmeny. Ako hovorí o knihe sama autorka: „Mojou túžbou je, aby vás táto kniha naučila dôverovať Bohu bezhranične dokonca aj vtedy, keď to presahuje rámec vášho chápania.“ A osobne si myslím, že knihu napísala tak, že čitateľa minimálne donúti zamyslieť sa nad tým, ako dôveruje či nedôveruje Bohu, čím otvorí cestu k tejto jej túžbe – naučiť nás dôverovať Bohu bezhranične, nad rámec nášho chápania.

recenzia_Joyce Meyer: Neotrasiteľná dôveraUKÁŽKA

„Nedávno, keď som sa ráno zobudila, hneď som začala premýšľať nad všetkými rozpísanými projektmi, ktoré musím odovzdať v približne rovnakom čase. Okrem toho ma čakala konferencia, na ktorú som sa potrebovala pripraviť, televízne nahrávanie, zopár obchodných a niekoľko osobných stretnutí. Čím viac som premýšľala nad všetkým, čo ma najbližší mesiac čaká, tým väčší tlak a ťarchu som cítila. Vtedy Boh prehovoril k môjmu srdcu a pripomenul mi: Ži dnes iba tento jeden deň. Pretože som mala s Bohom dostatok skúseností, nepochybovala som, že on mi dá milosť urobiť všetko, čo chce, aby som urobila, ak nebudem žiť dopredu. Okamžite som pocítila, ako zo mňa tlak opadol.

Keď dnešok strávime strachovaním sa o zajtrajšok, môžeme zistiť, že sme premárnili deň. Nemá to zmysel! Ježiš povedal, aby sme neboli ustarostení o zajtrajšok, lebo zajtrajšok bude mať dosť vlastného trápenia (pozri Mt 6:34). Boh nám pomôže, ak v neho vložíme dôveru, nie ak sa budeme zožierať a trápiť tým, ako vyriešime svoje problémy.“

(Meyer, 2020, s. 127 – 128)

JOYCE MEYER

Celosvetovo známa autorka mnohých bestsellerov, ktorá vo svojej službe slova vyučuje najmä témy so zameraním na myseľ, nálady a postoje. Každoročne vedie mnohé medzinárodné konferencie, ktoré účastníkov učia prakticky žiť Božie slovo. Napísala už viac ako sto kníh, ktoré boli preložené do viac než sto jazykov.

0:00