Recenzia_Richard Vašečka: Byť chlapom ako Ježiš

Chceš byť stopercentný muž? Buď ako Ježiš Kristus.

Richard Vašečka je ostrieľaný rečník, ktorý má za sebou už nejednu prednášku a knihu. Tentoraz sa spolu s projektom Milovať a ctiť rozhodol vydať publikáciu pre mužov, pretože, ako sám hovorí, svet potrebuje ozajstných mužov, nie zženštilé padavky ani nafúkané karikatúry. A kto je podľa neho ten pravý vzor mužskosti? „Som presvedčený, že Ježiš Nazaretský je ten najlepší vzor pre každého človeka, a pre muža obzvlášť.“ Takto to autor rozbaľuje hneď v úvode útlej knihy, tak ako sa na muža patrí, ide priamo k veci.

Autor neponúka presný návod na to, ako sa stať takýmto mužom, ale ponúka trefné myšlienky, ktoré podáva so svojím typickým humorom. V knihe tiež nájdete otázky na zamyslenie a podnetné úlohy – niektoré ženskej čitateľke môžu síce pripadať komické (napríklad pozri si nejaký dokument o vlkoch, choď „naloviť“ potravu do supermarketu), no všetky pobádajú konať a prebúdzajú tak muža k aktívnemu životu.

V úvode knihy sám autor spísal dôvody, ktoré by mohli muža presvedčiť, aby po tejto knihe siahol, za čo mu vlastne ďakujem, lebo mi uľahčil písanie tejto recenzie. (úsmev) Tak teda prečo? Pretože kniha je krátka – malá, tenká a rýchlo sa číta; je originálna – nájdete v nej veci, ktoré inde nenájdete; praktická – ponúka podnety na aktivitu; biblická – opiera sa o Sväté písmo; je úprimná – autor sa nehrá na hrdinu, hovorí aj o svojich chybách; je zrozumiteľná. A ja so všetkým súhlasím. Bodka.

Tak, milí muži, čítajte! Nech v našich rodinách nechýbajú poriadni chlapi… Nech naše manželstvá a rodiny majú dobrých manželov a otcov.

Recenzia_Richard Vašečka: Byť chlapom ako JežišUKÁŽKA

Byť príslušníkom námornej pechoty alebo SAS prináša so sebou veľkú prestíž a napĺňa človeka hrdosťou. Chcem vám povedať, muži, že byť mužom, milujúcim manželom a otcom nie je o nič menšou prestížou. Povedal by som dokonca, že ešte väčšou. Byť mariňákom alebo výsadkárom je super, ale byť milujúcim mužom je ešte viac. Ak miluješ svoju manželku a žiješ pre svoju rodinu, napriek všetkému – a ver mi, že viem, čo to znamená, že napriek všetkému – môžeš byť hrdý aspoň tak, ako keby si bol príslušníkom elitných jednotiek. Si hrdina a muž, ktorý už nemusí nikomu nič dokazovať! Pretože milovať svoju manželku ako Kristus je to najväčšie poslanie, aké môže muž tu na zemi dostať a vykonať.

(…)

Na to, aby si miloval svoju manželku ako Kristus, musíš byť mužom. Potrebuješ vedieť, že ním si, a byť na to hrdý. Ak to vieš, nemusíš to nikomu dokazovať. A už vôbec nie svojej manželke. Tvojej manželke stačí, že bude vedieť, že ju miluješ ako muž. Ona bude vedieť, že je milovaná, a ty budeš vedieť, že si muž. Skutočný muž.

(Vašečka, 2019, s. 129 – 130)

RICHARD VAŠEČKA

Milujúci manžel, otec štyroch detí, uznávaný učiteľ, prednášateľ a spisovateľ v oblastiach viery, kresťanského života, manželstva, rodiny a vzťahov, no i známy politik. Autor projektu Milovať a ctiť, v rámci ktorého prednáša po celom Slovensku i v zahraničí.

VAŠEČKA, Richard. Byť chlapom ako Ježiš. Milovať a ctiť, 2019. 136 s. ISBN 978-80-972166-9-6.

0:00