Stratégia alebo tragédia?

Stratégia alebo tragédia?
Už o pár dní sa uskutoční obľúbená Kresťanská konferencia pre podnikateľov. V akej téme sa bude niesť a na akých zaujímavých hostí sa môžu účastníci tešiť? Rozprávali sme sa s Ľubomírom Klieštikom, jedným z jej organizátorov.

Čo vás inšpirovalo k rozhodnutiu začať organizovať Kresťanskú konferenciu pre podnikateľov?

Ako podnikateľ so štyridsiatimi zamestnancami sa musím vyrovnávať s mnohými podnetmi a so všetkými vecami, čo k tomu patria – napríklad zisk z tržby, zamestnanci, účtovníctvo, sklad, marketing, daňové úrady, finančná správa… Ako každý iný podnikateľ sa musím vzdelávať, vylepšovať prácu a služby, zefektívňovať procesy vo firme.

To, že som kresťan, má jeden veľký benefit – nie som ako podnikateľ na tieto veci sám. Možno to znie niekomu divne, ale naozaj cítim, že Boh to nenecháva iba na mňa, ale pomáha mi. V skutočnosti z tohto vzťahu čerpám a dáva zmysel, väčší rozmer a zámer aj môjmu podnikaniu.

 

Stratégia alebo tragédia?

 

„Stratégia alebo tragédia?“ Tak znie tohtoročná téma. Prezradíte nám, čo sa pod ňou ukrýva?

Žijeme zvláštnu dobu. Pred rokom nikto neočakával, že Covid zo sebou prinesie dramatické zmeny, a ešte s nevídanou rýchlosťou. Stratégie mnohých firiem, ktoré boli pripravené, sa nedali použiť a museli sa zmeniť skoro zo dňa na deň. Myslím, že v tomto čase je priestor pre stratégie malých krokov a nie pre veľké, mnohoročné plány preto, že nevieme, čo nám prinesie doba o pár mesiacov, všetko môže byť inak. Preto je forma stratégie prvého / jedného kroku, ako nás to učia profesori Milan Zelený a Ján Košturiak, vhodná obzvlášť pre túto dobu. Zvlášť v tejto dobe sa ukazuje, že stratégie postavené na online priestore môžu byť úspešné, a častokrát aj sú.

No a potom je tu žiaľ aj iná možnosť – nemať stratégiu a očakávať, že sa veci čoskoro zlepšia a všetko bude ako predtým. Myslím, že už nič nebude ako predtým, a tak mnohí podnikatelia upadajú do apatie a blížia sa k bankrotu a tragédii.

 

Ako sa na túto tému pozeráte vy ako podnikateľ z pohľadu svojej firmy? Ako Covid kríza postihla vaše podnikanie?

Myslím, že sa musím učiť ešte viac, ako doteraz. Doba sa zmenila, a tak sa musím zmeniť aj ja – a nesmie mi to trvať dlho. Covid krízu zvládame úspešne, no dá sa očakávať, že po nej môže prísť ekonomická kríza, alebo metamorfóza, totálna premena podnikateľského priestoru. Stihnem sa pripraviť a zmeniť? Neviem, ale usilovne sa učím, obzvlášť veci týkajúce sa online marketingu, a pripravujem novú stratégiu pre obchod, pretože aj v mojom biznise očakávam, že sa veci už čoskoro výrazne zmenia.

 

Stratégia alebo tragédia?

 

Program konferencie ponúka účastníkom praktické prednášky, ktoré budú mať zaujímaví rečníci – podnikatelia. Na čo presnejšie sa účastníci konferencie môžu tešiť?

Je to tak, program a aj rečníci sú vysokohodnotnou ponukou. Účastníci sa môžu tešiť na Miroslava Očenáša, majiteľa firmy Kvety.sk. Ako úspešný podnikateľ sa dokázal presadiť v online priestore už dávno a má silné skúsenosti aj v medzinárodnom obchode. Mal som tú česť zhovárať sa s ním o podnikaní niekoľkokrát a vždy ma to obohatilo.

Boris Gogola, ktorého osobne poznám, je mi vzorom a aj poradcom v napredovaní a učení sa nových vecí. Dlhé roky pôsobí v oblasti online marketingu, ktorá je v dnešnej dobe kľúčová. Jeho znalosti a výsledky v tejto oblasti sú excelentné a ja sa teším, že práve vo svojej prednáške nám povie, ako použiť online marketing na dosiahnutie rastu tržieb. Jeho úsilie prináša praktické výsledky. Za posledné roky je mi veľkým vzorom v tom, ako vo svojej firme rozvíja svojich zamestnancov a žije správne hodnoty.

Na konferencii vystúpi aj Janko Košturiak. Som hrdý na to, že sa môžem nazývať jeho žiakom. Fascinuje ma, aké množstvo podnikateľov sa k nemu hrdo hlási a sme mu vďační, že nám je priateľom a učiteľom. Prostredníctvom svojich prednášok má zvláštny dar ponúknuť nový pohľad na podnikanie, nabíjajú chuťou pustiť sa do nových vecí.

 

 

Priamy prenos z Kresťanskej konferencie pre podnikateľov sa koná vo štvrtok 4. 2. 2021. Podrobnejšie informácie, možnosť zakúpenia lístkov a program konferencie môžete nájsť na www.rozvijame.sk. Záznam z konferencie budete mať po skončení prenosu k dispozícii po dobu 20 dní.

 

Stratégia alebo tragédia?

Viera+

Najnovší podcast+

Invalid Date

0:00