Recenzia_Jentezen Franklin: Život bez strachu

Bojíte sa? Tak skúste v zápase so svojím strachom vziať do rúk túto knižku.

Nech sa deje čokoľvek, žite odvážne – tak znie podtitul novinky o živote bez strachu. Je osobnou skúsenosťou pastora Franklina, ktorý sám na stránkach knihy vyznáva, ako vo svojom živote zápasil a zápasí so strachom. „Túto knihu som napísal preto, aby sme poznali, že Božou vôľou je, aby náš život neriadil žiaden strach. Boli sme stvorení pre život bez strachu,“ píše.

Vyvracia mýty a tvrdí, že žiť bez strachu neznamená nemať strach, ale čeliť mu, prekonať ho. Ilustruje to na príkladoch nielen z vlastného života, života blízkych i slávnych osobností, ale aj na príkladoch zo Svätého písma. Hovorí, že strach je falošná predstava, ktorá vyzerá skutočne a je pre nás pozvánkou dôverovať Bohu a vykročiť vo viere. Venuje sa aj tomu, akými spôsobmi často unikáme, len aby sme utiekli pred strachom. Ako sa mu vzoprieť?

V jednotlivých kapitolách bližšie rozoberá najčastejšie strachy, s ktorými sa už každý z nás vo svojom živote neraz stretol – strach zo zlyhania, strach z ľudí, strach z nedostatku, strach o rodinu, strach o svoje zdravie, strach zo smrti a večnosti. Práve prvý strach – zo zlyhania – nás často paralyzuje najväčšmi a zabraňuje nám robiť kroky vpred. „Žiť bez strachu znamená využívať príležitosti,“ píše. Tieto príležitosti síce vždy zahŕňajú akési riziko, ale Boh chce, aby sme ich využívali.

Autor ponúka štyri dôvody, prečo by sme mali odvážne čeliť strachu: 1. byť odvážny pre dobro ľudí, 2. byť odvážny pre seba samého, 3. byť odvážny kvôli Pánovi, 4. byť odvážny kvôli nepriateľovi (Zlému). Vysvetľuje tiež štyri úrovne stavu financií (v rámci strachu z nedostatku): 1. vrecko, 2. hrniec, 3. košík, 4. stodola. (Čo jednotlivé úrovne znamenajú? Nuž, prečítajte si v knihe. :))

Praktické príklady z pastorovho života sú inšpirujúce a volajú po uplatnení v praxi. Napomôcť tomu môže aj modlitba na konci každej kapitoly, ktorá reflektuje prečítané.

Ja som svoj boj so strachom začala. Pridáte sa aj vy?

Recenzia_Jentezen Franklin: Život bez strachuUkážka

Kázal som o Jozuovom stretnutí s Bohom po Mojžišovej smrti. Boh štyrikrát povedal Jozuovi, aby sa nebál. A dal mu štyri dôvody, prečo sa nepoddať strachu. Boh vedel, že najväčším nepriateľom, ktorému bude Jozua v zasľúbenej krajine čeliť, nebudú obri, ale tiché hlasy v jeho vnútri, ktoré mu budú nahovárať, že to nedokáže. Budú to výkriky strachu: „Čo si o sebe myslíš? Nedokážeš to.“

Nachádzate sa v náročnej situácii? Nečakane sa zmenili okolnosti? Musíte tie zastrašujúce hlasy držať na uzde a na ceste k naplneniu vášho poslania riskovať. Nemôžete sa poddať duchu bojazlivosti a cúvnuť, keď veci začnú byť ťažké.

Boh povzbudzoval Jozuu slovami o živote bez strachu. Mohol mu poradiť, ako má zhromaždiť veľkú armádu, alebo ako sa stať veľkým vodcom. Ale povedal mu len jedinú vec – aby nedovolil duchu strachu preniknúť mu do srdca. Ak vás začne ovládať duch strachu, donúti vás ustúpiť pred Božím víťazstvom.

Keď strach odmietnete, Boh bude môcť konať prostredníctvom vás. Musíte sa vzoprieť obrom. Boh sa za vás postaví a bitku vyhráte. Vraví vám to isté, čo Jozuovi. Ak smelo urobíte všetko, o čo vás požiada, zvíťazíte! Ak sa dokážete ubrániť duchu strachu, nič vás neporazí. Taký je život bez strachu.

(Franklin, 2019, s. 33 – 34)

JENTEZEN FRANKLIN

Pastor kresťanského zboru Free Chapel v mestách Gainesville a Gwinnett County v štáte Georgia a v Orange County v štáte Kalifornia, kde sa týždenne stretáva až dvanásťtisíc ľudí. Vedie službu Kingdom Connection Media, ktorá zahŕňa televízne vysielanie s medzinárodným dosahom. Jeho televízny program Kingdom Connection má státisíce zhliadnutí. Na Slovensku vyšli tri jeho knihy – Ver, že to dokážeš (2015), Miluj tak, akoby si nikdy nebol zranený (2018) a Život bez strachu (2019).

0:00