recenzia_Louie Giglio, Tama Fortnerová: Náš Boh je úžasný

Priblížiť Boha deťom je občas zložité. Aj keď sú detské Biblie a aj rodičia im čosi vedia vysvetliť, predsa len deti majú svoje predstavy a schopnosť vnímať ho po svojom. Práve kniha Náš Boh je úžasný sa im prihovára veľmi vhodným a navyše príťažlivým spôsobom.

Autor (Giglio) už vo svojej predošlej knihe Neopísateľný podobným štýlom predstavoval Boha. Aj teraz vybral sto zamyslení o veciach, ktoré stvoril Boh. Venuje sa hlavne témam o vesmíre, zemi, zvieratách a o ľudskom tele. Cez ilustrované postavičky sa dostáva bližšie k deťom a ich mysleniu.

Kniha je ozaj pekne graficky a ilustračne spracovaná (anglickou ilustrátorkou a grafičkou Nicolou Andersonovou). Znázorňuje detské postavy, ktoré skúmajú svet a zjavne si to užívajú. Vizuálna stránka presne korešponduje s obsahom knihy. Rovnako pútavo totiž autor píše o všetkých témach.

Každé zamyslenie sa začína citátom z Biblie. Jeden verš, ale vždy trefne napojený a následne vysvetlený v praktickom svete, ktorému by deti mali rozumieť. Cez zaujímavosť, ktorá je neraz novinkou aj pre dospelého, si autor získava detskú zvedavosť a túžbu po poznaní. Následne je každá ponúknutá vedomosť šikovne „premostená“ do duchovnej myšlienky. Myslím si, že práve toto je cennosť celého knižného diela, lebo nepodáva informácie sucho, ale naopak pútavo, v súvislostiach, ktoré deti bavia. Navyše sa im tak jednoduchšie chápe nadpozemský svet, môžu sa lepšie naučiť modliť, porozumieť Božiemu riadeniu a konať dobro za pomoci mnohých rád.

Kniha je určite obohatením, zrejme až pre deti školského veku, no viem si predstaviť, že si ju číta aj celá rodina. Možno to bude aj pekne strávený spoločný čas.

recenzia_Louie Giglio, Tama Fortnerová: Náš Boh je úžasnýUKÁŽKA

Už si niekedy počul príslovie: „Si to, čo ješ“? Niečo ti poviem: pre plameniaky to platí na sto percent! Tieto krásne vtáky sú vysoké, nohaté a … ružové! Či tomu veríš, alebo nie, plameniaky sa nerodia ružové, ich mláďatá majú svetlosivé perie. Čím to teda je, že neskôr zružovejú? Tým, čo jedia. Plameniaky sa živia predovšetkým krevetami a určitým druhom rias, ktorý má vysoký obsah betakaroténu. Betakarotén je červenooranžový pigment (farbivo). Keďže ho plameniaky prijímajú vo veľkom množstve, farbí im perie doružova! Keby začali ako väčšina vtákov požierať hmyz a semená, stratili by ružovú  farbu.

Vedel si, že aj ty si to, čo ješ? Dobre, v najbližšom čase ti pokožka zrejme nezružovie, ale to, čo do seba prijímaš – čo počúvaš, na čo sa pozeráš a na čo myslíš –, sa stáva tvojou súčasťou. Napríklad: pospevuješ si pieseň, ktorú si počul v rádiu – ale vieš, o čom sa v nej spieva? Páčili by sa tie slová Bohu?

(Giglio, 2021, s. 34)

LOUIE GIGLIO

je pastorom zboru Passion City Church a zakladateľom hnutia Passion, ktoré vyzýva mladých ľudí, aby sa svojimi životmi usilovali osláviť Ježiša. Toto hnutie organizuje od roku 1997 po celom svete veľké konferencie najmä pre vysokoškolákov. Louie spolu s  manželkou Shelley stojí na čele hudobného vydavateľstva Sixstepsrecords, vydavateľstva Passion Publishing a teologického vzdelávacieho inštitútu Passion Global Institute. Louie je autorom viacerých kníh, z  ktorých v  slovenčine vyšli: Goliáš musí padnúťNeopísateľný: 100 zamyslení o Bohu a vede. S manželkou Shelley žije v Atlante v štáte Georgia.

0:00