Recenzia_Marge Fenelon: Byť ako Mária

Recenzia_Marge Fenelon: Byť ako Mária
Kniha, ktorá vám predstaví desať Máriiných čností, z ktorých si môže prevziať príklad každá žena. Veď ktorá z nás by netúžila vynikať v trpezlivosti, vytrvalosti, odvahe, dôvere v Boha a ďalších krásnych čnostiach?

Hoci podnadpis knihy Byť ako Mária je Desať Máriiných čností v živote modernej mamy, autorka Fenelon hneď v úvode knihy píše, že kniha nie je určená výhradne mamám. Každá žena, a dokonca aj muž v nej môžu objaviť pravdy o Márii a inšpirovať sa jej čnosťami. Je jednoducho určená všetkým, ktorí majú túžbu viac spoznať Máriu.

Autorka postupne rozvíja Máriin život vybranými citátmi z Písma a odhaľuje jej emócie, obavy a myšlienky. Máriin príklad – jej slová, rozhodnutia a správanie – prenáša do reality vlastného života, do reality každého čitateľa, čím sa nám Mária stáva omnoho bližšou, pretože ju viac chápeme. Akoby sme zrazu jej situácie – hoci odlišné, no v niečom predsa podobné – zažívali na vlastnej koži.

Premýšľali ste niekedy nad tým, ako sa asi Mária cítila, keď jej Simeon prorokoval, že Ježišovi budú mnohí odporovať a jej vlastnú dušu prenikne meč? Alebo vtedy, keď museli s Jozefom a malým Ježiškom náhle utiecť do Egypta, pretože Herodes sa rozhodol zavraždiť jej syna? Pravdepodobne to bol veľmi nepríjemný pocit, keď bolo vtedy kvôli jednému dieťaťu zavraždených mnoho ďalších nevinných detí. Toto všetko a ešte oveľa viac si Mária niesla vo svojom srdci a s pokorou to oddane odovzdávala Bohu v tichu a dôvere. Spoznávaním veľkosti jej čností v rozhodnutiach a konaní sa pre nás stáva príkladom hodným obdivu a nasledovania.

„Mária chcela predovšetkým Božiu vôľu a to by sme mali chcieť aj my.“ (s. 22) Vykročme spolu s ňou na cestu dôvery a spoznávania Božej vôle. Mária nám v tom bude tou najlepšou spoločníčkou!

Recenzia_Marge Fenelon: Byť ako MáriaUKÁŽKA

Keď uvažujeme o úteku do Egypta, vidíme, že Mária bola silná napriek ťažkostiam ako záhadné posolstvá od anjelov, zabijaci, ktorí sliedili po jej synovi, útek do cudziny, nový jazyk, nové jedlá, nová kultúra a nový spôsob života. Koľko toho matka zvládne? To všetko však zvládla pre Boha, pre svoju rodinu a pre nás.

Mária sa nerozčúlila, keď jej Jozef povedal, že Svätá rodina musí utiecť do Egypta. Mnohé z nás by sa rozčúlili (určite aj vy). Urobila to, čo bolo pre jej čisté a šľachetné srdce prirodzené. Keď sa uistila, že je to naozaj Božia vôľa, nabrala silu a rozhodla sa túto vôľu vykonať. A nasledovaním Božej vôle získavala ešte väčšiu silu, aby mohla ísť ďalej.

Mária vedela, že kým bude verne dodržiavať to, čo jej a rodine prikázal Boh, všetko bude v poriadku. Neznamenalo to, že všetko bude ľahké, ale znamenalo to, že všetko bude podľa Božieho plánu. Mária vedela, že Boží plán je dokonalý, hoci mu niekedy nerozumieme a ťažko ho znášame. Boh však poskytne dosť milostí na všetko, čo od nej žiada. Preto môže ísť ďalej bez rozčuľovania alebo strachu. Mária je totiž ženou hlbokej sily.

(Fenelon, 2020, s. 123 – 124)

MARGE FENELON

Zanechala podnikanie, aby svoje talenty venovala službe Cirkvi a katolíckym médiám. Už takmer dvadsať rokov píše pre katolícke a sekulárne publikácie, popritom je autorkou niekoľkých vlastných kníh o mariánskej úcte a rodinnom živote. Je nadšenou rečníčkou, držiteľkou certifikátu z mariánskych štúdií na Medzinárodnom inštitúte mariánskych štúdií a členkou Americkej mariologickej spoločnosti.

0:00