Šéfka digitálnej agentúry: Deti musia pochopiť, že život nie je Google

Šéfka digitálnej agentúry: Deti musia pochopiť, že život nie je Google
Nájsť odborníka, ktorý sa vyzná v médiách a zároveň je rodič, nie je jednoduché. Barbora Okruhľanská (35), šéfka digitálnej a eventovej agentúry a mama dvoch detí, sa s nami podelila o postoj, rady a názor k vplyvu digitálnych technológií na deti. Hovorili sme aj o mediálnej výchove, ktorej sa aktívne venuje niekoľko rokov.

Žijeme v digitálnej dobe, ako by ste ju charakterizovali?

Ide o éru, keď sa digitálne technológie stali neoddeliteľnou súčasťou našich životov. Nie sú mimoriadnym výdobytkom, ale pre mnohých už bežnou nevyhnutnosťou. Digitálny pokrok napreduje míľovými krokmi, čo nám ukázal aj rok 2020, keď sa proces digitalizácie značne urýchlil. Zároveň to prinieslo aj množstvo výhod, ktoré nám reálne pomohli v každodennom živote. Otázka je, ako sa v tom všetkom orientovať. Ako sa uchrániť od digitálnych nástrah, ako problémy nepodceňovať ani nezveličovať? Osobne sa okrem agentúrnej práce zameriavam najmä na oblasť mediálnej výchovy. Teda – ako v tejto dobe vychovávať deti a mládež, ako využívať technológie pre dobro a ako pomôcť rodičom a učiteľom nachádzať spoločnú reč s deťmi, aby neboli v diskusii za úplne neznalých alebo trápnych.

// Čítajte celý text //

Slovensko+

Najnovší podcast+

Invalid Date

0:00