TOP

YES! Geniálny koncert – dali zo seba maximum a urobili to úžasne

Priatelia vedia, že som milovníčkou kvalitnej hudby. Pred časom som videla geniálny koncert skupiny YES – Live in Apollo. Bola to famózna oslava 50. výročia založenia kapely. Ešte nikdy som nikoho nevidela hrať a spievať tak naplno, ako to robili oni. Dali zo seba maximum a urobili to úžasne. Je to rock, ktorý nenechá sedieť na stoličke bez pohnutia, a pohľad na tých hudobníkov bol očarujúci. Kamarát povedal: „Už viem, prečo vtedy, keď sa niečo podarí, hovoríme: YES!“ Pretože toto sa im podarilo!

Premýšľala som nad týmto zážitkom a musím povedať, že svedomie mi akosi začalo vyčítať, že nerobím veci naplno. No, nerobím, nedávam do toho všetko. Ktovie, čím to je, ale asi nemám toľko paliva, nemám motiváciu a možno moja práca nie je zároveň mojou vášňou, čo si však nemyslím…

 

 

A teda – drahí priatelia – ponúkam pár tipov na zvýšenie aktivity a produktivity:

  • Ak sa ráno neviete rozhýbať, skúste si dať výdatné raňajky (ryby, kvalitný čaj alebo smoothie).
  • Ak máte pred sebou napísanie článku a ste zahltení všetkými možnými myšlienkami, zbavte sa vyrušujúcich predmetov okolo vás – šálok, zbytočných papierov, neurčitkov. Čistý stôl je pre mnohých impulzom ku kreativite (samozrejme, sú výnimky, a teda neplatí to všeobecne).
  • Začiatky bývajú náročné, no vytrvať je ešte náročnejšie… Treba vytrvať! Ak to nejde, mozog je unavený, telo stuhnuté, treba vstať a urobiť pár krokov či drepov pri otvorenom okne. Čerstvý vzduch je nenahraditeľný a tiež čistá voda, prípadne voda s citrónom.
  • Obed netreba podceňovať – konverzácia s kolegami, priateľmi či len tak vyjsť do spoločnosti na ľahko stráviteľný obed je mimoriadne dôležité. Pri ťažko stráviteľnom jedle sa krv z mozgu presúva do žalúdka a človek je ospalý.
  • Udržať sa v aktívnom móde nám pomôže káva, ale ak to nie je nutné, nezaťažujme svoje telo.
  • Netreba zanedbávať pitný režim (sladené nápoje neodporúčam). Čistá voda s citrónom, mätou a limetkou vie hlavne v horúcich mesiacoch osviežiť. Tiež to vie dobrý bylinkový čaj. Na mozgovú aktivitu odporúčam čaj z ginka, guarany či lapacho čaj. Príroda je plná látok, ktoré telo vedia aktivovať.
  • Relax a psychohygiena je kľúčová. Ak je to možné, do práce či z nej choďme pešo, prípadne na bicykli. Rozprúdi sa krv, zníži tlak a príjemná únava nám nedovolí premýšľať nad pochmúrnosťami prežitého dňa.
  • Dôležitý je tiež spánok! Ak sa chceme na druhý deň cítiť svieži, treba ísť spať skôr (okolo 22.00 hod.). Pomáha to. Mám s tým skúsenosť. Keď spím od 22.00 hod., najneskôr 22.30 hod., ráno sa cítim omnoho lepšie, sviežejšie a v lepšej mentálnej kondícii.

A tak sa môže začať ďalší deň. Naplno! 🙂



Komentáre